Viden / Artikler

Artikler, kronikker og udgivelser

 

2017

2016

 

2015

  • Professionel kærlighed. Er der plads til kærlighed i professionelle relationer? (2015) Antologi. Redaktør: Else Marie Bech. Forlag: Dafolo.
  • Det personlige samfund. Personalisme i praksis. (2015) Red: Jonas Norgaard Mortensen og Karen Lumholdt. Godrim og Bech har skrevet kapitlet: Med relationen som fundament. Forlag: Vindelsti.
  • Religious Transformations among Danish Pentecostals following Personal Crisis and Group Psychotherapy: A Qualitative Study (2015), I: Journal of Spirituality in Mental Health, Sammen med Peter la Cour, Niels Buus og Niels Christian Hvidt (peer-reviewed).
    Af Dorte Toudal Viftrup.

  • Professionel kærlighed (2015), I: Børn og Unge, 26. februar 2015
    46. årgang, BUPL.
    Med Else Marie Bech og Jørgens Rønsholdt

  • Troen i krise (2015), I: Psykologisk Set, årgang 33, nummer 97, Frydenlund.
    Af Dorte Toudal Viftrup.

  • Leder: Krisen psykologisk set (2015), I: Psykologisk Set, årgang 33, nummer 97, Frydenlund.

 

2014

  • Leder: Religion og spiritualitet – psykologisk set (2014), I: Psykologisk Set, årgang 31, nummer 94, Frydenlund.
    Af Dorte Toudal Viftrup.

  • Legitimt og professionelt. Følelser er tilladt på jobbet (2014), I:  Børn og unge, 2014/09.
    Interview med Else Marie Bech.
  • Introduktion til ICDP programmet (2014) Karsten Hundeide.
    Oversat af Groot, Godrim og Bech. Forlag: Institut for Relationspsykologi.
  • Hverdagsliv med religiøs tro (2014), I: Psykologisk Set, årgang 31, nummer 94, Frydenlund.
    Af Dorte Toudal Viftrup.

 

2013

  • Alle børn har ret til at blive inkluderet i et fællesskab (2013). I: BUPL - Østjydske pædagoger.
    Af Jørgen Rønsholdt og Else Marie Bech.
  • Anerkendelse åbner for udvikling (2013), I: Sundhedsplejersken 04; august 2013.
    Af Annette Groot og Else Marie Bech

  • Øget inklusion giver menneskelige og økonomiske gevinster. (2013) Stafetindlæg til undervisningsministeriets hjemmeside. Af Finn Godrim.
  • Relationsterapi: om selvudvikling i en relationel, ressourceorienteret og anerkendende terapiramme (2013). Psykoterapeuten, Årg. 21, nr. 2.
    Af Jørgen Rønsholdt. 
  • Leder: Psykologisk Set med kniven på kroppen (2013), I: Psykologisk Set, årgang 30, nummer 90, Frydenlund.
    Af Dorte Toudal Viftrup.

  • Bogomtale: At skære smerten bort (2013), I: Psykologisk Set, årgang 30, nummer 90, Frydenlund.
    Af Dorte Toudal Viftrup.
 

Tidligere

  • Om nærværets mange dimensioner og nærværkompetencens betydning (2012) Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, årg. 49, nr. 2.
    Af Jørgen Rønsholdt.
  • PPR som relations – og kontekstudviklere. (2012) Pædagogisk Psykologisk tidsskrift, Årg. 49, nr. 2.
    Af Finn Godrim.
  • LP og ICDP klær hinanden (2010) I fagbladet: PPR. Maj 2010.
    Af Anne Linder og Annette Groot.
  • Gyldne øjeblikke i børnehaven – Om ICDP i praksis. (2009)
    Produceret af Institut for Relationspsykologi og Filmkompagniet.
  • Vis skolen og skolens ansatte anerkendelse og skab understøttende refleksionsrum for egen praksis (2009) Fagbladet: Underviseren feb. 2009. Af Jørgen Rønsholdt.
  • Fra projekt til proces (2008) Pædagogisk Psykologisk tidsskrift årgang 49, nr. 2.
    Af Annette Groot.
  • Specialpædagogisk kvalitet i et relations- og ressourceorienteret perspektiv (2008). Artikel i Specialpædagogik. Årg. 28, nr. 4.
    Af Finn Godrim.
  • Stress er tabu (2006) Børn og unge 2006/21.
    Interview med Finn Godrim.
  • Den rummelige skole – et fælles ansvar (2006). Antologi red. af Jens Andersen, Kroghs forlag. Finn Godrim og Jørgen Rønsholdt: Kap: Rummelighed i et relations – og ressourceorienteret perspektiv.
  • Tanker og erfaringer vedr. relationsorienteret psykologarbejde på et PPR-kontor (2002). Artikel i Pædagogisk Psykologisk tidsskrift 9. årg., nr. 4.
    Af Lars Tolsgaard og Annette Groot.
  • Fra fejlfinder til ressourcespejder – en udviklingsproces på PPR- områdekontoret i Skive (2002). Artikel i Pædagogisk Psykologisk tidsskrift 9. årg., nr. 4.
    Af Finn Godrim.
  • Fra professionel fejlfinder til ressourcespejder: Kan stigningen i antallet af 20.2 elever begrundes ud fra faglige pædagogisk-psykologiske overvejelser? (1999) Specialpædagogik, Årg. 19, nr. 5.
    Af Finn Godrim.
Institut for Relationspsykologi | Odense - Roskilde - Aarhus - Skive - Viborg  | Tlf.: 97 52 00 95 | kontakt@relationspsykologi.dk